ximikos

Τρίτη 20 Φεβρουαρίου 2024

Ο θαρραλέος και ο φοβητσιάρης

 




 

Αν και έχω facebook δεν ασχολούμαι να βλέπω τι ανεβάζουν οι φίλοι μου. Καμιά φορά όμως όταν η γυναίκα μου είναι στο facebook από μακριά βλέπω κάποιες αναρτήσεις. Συχνά μου κάμνει εντύπωση η σοφία κάποιων λόγων, όπως «θαρραλέος δεν είναι αυτός που δεν έχει φόβους, αλλά αυτός που προχωράει πιασμένος χεράκι με τους φόβους του».

Αυτά τα λόγια κόλλησαν στο μυαλό μου. Δηλαδή απλά δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχει μέσα του ο άνθρωπος φόβους και φοβίες. Όμως αυτός που είναι θαρραλέος δεν σταματάει, προχωράει κι ας παίζεται μέσα του ένα πόλεμος με φόβους, μπερδέματα, δειλίες. Τι κάμνει ο φοβητσιάρης ;  Απλώς δεν προχωράει, σταματάει να κουβεντιάσει με τους φόβους του.

Εγώ από μικρό παιδί το είχα να σταματάω και να κουβεντιάζω για τις σκέψεις μου, τις ιδέες μου, τις αποφάσεις μου. Για παράδειγμα όταν εργαζόμουν στις φαρμακευτικές εταιρείες ως Ιατρικός Επισκέπτης έφευγα να πάω στο νοσοκομείο για να επισκεφθώ τους γιατρούς και καθόμουν αρκετή ώρα μέσα στο αυτοκίνητο να λέω και να ξαναλέω διάφορα. Και το αποτέλεσμα ήταν να φθάνω στον χώρο της εργασίας μου και κουρασμένος και αργοπορημένος. Τελείωνε η εργασία και αντί να πάω στο σπίτι μου καθόμουν κανένα μισάωρο μέσα στο αυτοκίνητο να λέω και να ξαναλέω τα ίδια. Δηλαδή έχανα χρόνο από την ξεκούρασή μου στο σπίτι. 

Πριν διαβάσω τα λόγια αυτά στο facebook νόμιζα ότι απλά ήμουν πιασμένος στην παγίδα των σκέψεων. Ότι λόγω της φαντασίας την οποία από μικρό παιδί καλλιέργησα εν αγνοία μου, μ’ έπιανε σε παγίδα ο Σατανάς. Και μάλιστα είχα διαβάσει στο πρώτο βιβλίο που γράφτηκε για τον άγιο Πορφύριο του Κ. Γιαννιτσιώτη : «Κάποτε ένας νεαρός γιατρός επισκέφθηκε τον άγιο Πορφύριο. Αυτός μόλις τον είδε του είπε : Ευλογημένε, τι κάθεσαι και σκέφτεσαι και λες, και λες … Άσχημο κλοιό σου κάνει ο Σατανάς. Τρέξε στον Χριστό να σωθείς !». Ο Σατανάς όμως για να σε πιάσει πρέπει κάτι να βρει μέσα σου και σε μένα έβρισκε την δειλία.

Μετά όμως από τα λόγια αυτά κατάλαβα πως η βαθύτερη αιτία που σταματούσα ήταν ότι ήμουν φοβητσιάρης. Δεν είχα το θάρρος να προχωράω έχοντας μέσα μου δισταγμούς, μπερδέματα και φοβίες. Έτσι ενώ έψαχνα εργασία το 1987 αρνήθηκα πρόσληψη σε μεγάλη φαρμακευτική εταιρία, δήθεν επειδή ήθελα να γίνω καθηγητής. Την ίδια χρονιά δεν τόλμησα να εργαστώ  ως καθηγητής στα σχολεία της θρησκευτικής οργάνωσης που ήμουν τότε, αν και με ήθελαν. Έδειρα κάποιες φορές την μεγάλη μου κόρη επειδή ήθελε απασχόληση, ενώ εγώ ήθελα να σταματήσω και να ασχοληθώ με τις σκέψεις μου …   

 Έλεγε ο άγιος π. Σωφρόνιος του Έσσεξ, την δεκαετία του 1920 που ζούσε στο Παρίσι ήταν τόσο σκοτισμένος από τις αμφιβολίες και το εσωτερικό κενό που βίωνε, ώστε ενώ στις συναναστροφές του όλη μέρα φερόταν σαν να μην συμβαίνει τίποτα, όταν γύριζε σπίτι σωριαζόταν μπροστά στις εικόνες κι έκλαιγε με τις ώρες. Προχωρούσε όμως χεράκι μαζί με τις εσωτερικές του ταλαντεύσεις κι έφτασε να γίνει σύμφωνα με πολλούς, ο σπουδαιότερος Θεολόγος του προηγούμενου αιώνα.

Είπε ο Μητροπολίτης Λεμεσού π. Αθανάσιος σε μια ομιλία του : «ένας σύζυγος είχε μια πτώση με άλλη γυναίκα και ο χαζός το είπε στην γυναίκα του κι’ αυτή τον χώρισε». Δεν μπορούσε φαίνεται να προχωρήσει την ζωή του έστω έχοντας τύψεις συνειδήσεως. Λέει κάπου ο Χρυσόστομος, το κακό δεν είναι να έχεις μια πτώση έστω και μεγάλη, το κακό είναι να συνεχίζεις τις πτώσεις σου. Και ο Νώε, λέει ο ίδιος, κάποτε από άγνοια της μέθης, όχι από απροσεξία μέθυσε, δεν το ξανάκανε όμως άλλη φορά.

Όταν η θυσία του Κάιν δεν έγινε αποδεκτή από τον Θεό, ο Κάιν πειράχτηκε πολύ. Τότε του είπε ο Θεός να ησυχάσει και να προχωρήσει την ζωή του, αφού και πάλι αυτός είχε τα πρωτεία ως μεγαλύτερος από τον αδελφό του. Ο Κάιν όμως δεν είχε το θάρρος να προχωρήσει χεράκι με την εσωτερική του ενόχληση και τελικά έφτασε να σκοτώσει τον Άβελ. 

Ποιος καθηγητής που μπαίνει για μάθημα στα Γυμνάσια και τα Λύκεια τολμάει να πει πως δεν μπαίνει πιασμένος χεράκι  με τον φόβο ; Αφού οι εντολές που έχουμε είναι «βγάλτε τα πέρα μόνοι σας». Και όμως σιγά – σιγά αυτό γίνεται τρόπος ζωής και κανείς καθηγητής δεν λέει « δεν πάω στο μάθημα επειδή τα παιδιά είναι θηρία», το οποίο πολύ συχνά δυστυχώς είναι αλήθεια. Εγώ πάντως βάζω πάντα πάνω στην έδρα μια εικονίτσα του αγίου της επιστήμης και της τεχνολογίας, αγίου Πορφυρίου.

Γι αυτό είναι απαραίτητο οι γονείς να αναθέτουμε ευθύνες στα παιδιά μας. Επειδή έτσι θα αναγκαστούν να προχωρήσουν πιασμένοι χεράκι με τις φοβίες τους με αποτέλεσμα να ωριμάσουν.  

Η Ιερά Μονή οσίου Γρηγορίου Αγίου Όρους σε πρόσφατη ανακοίνωσή της χαρακτηρίζει την ψήφιση του νομοσχεδίου σχετικά με τον γάμο των ομοφυλόφιλων  περισσότερο καταστρεπτική για τον Ελληνισμό ακόμα και από την άλωση της Κωνσταντινούπολης. Αυτό σημαίνει πως οι Βουλευτές που πιέστηκαν να το ψηφίσουν και το ψήφισαν, δεν είχαν το θάρρος να προχωρήσουν πιασμένοι χεράκι με τους φόβους τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: