ximikos

Παρασκευή 13 Μαρτίου 2009

Να επιτραπεί η χρήση υπολογιστή τσέπης στο Λύκειο

Με την ευκαιρία του διαλόγου για τις αλλαγές στο Λύκειο, θα ήθελα να προτείνω να επιτραπεί η χρήση υπολογιστή τσέπης στα θετικά μαθήματα γιατί πιστεύω ότι θα βοηθήσει στην αναβάθμιση των μαθημάτων. Να εξηγήσω τους λόγους μου.
Στη φυσική και τη χημεία αναγκαζόμαστε να κάμνουμε ασκήσεις με μικρούς αριθμούς π.χ. 2,4 κλπ για να τις δουλεύουν οι μαθητές εύκολα. Αυτό όμως στερεί από τους μαθητές την ομορφιά της επαφής με πραγματικά προβλήματα. Δεν μπορούμε να υπολογίσουμε τριγωνομετρικούς αριθμούς γωνιών, αναγκαστικά δουλεύουμε μόνο με 30ο, 45ο, 60ο κλπ , δεν μπορούμε να υπολογίσουμε ρίζες, δυνάμεις, λογάριθμους και πάει λέγοντας. Θέλουμε να φτιάξουμε μια δικιά μας άσκηση και ψοφάμε γιατί πρέπει τα νούμερα να είναι εύκολα, οι διαιρέσεις να είναι ακριβώς, οι ρίζες να είναι γνωστές κλπ
Οι μαθητές μαθαίνουν να κάμνουν προσθέσεις, διαιρέσεις, κλάσματα, δεκαδικούς κλπ από το Δημοτικό σχολείο. Αν έφθασαν στο Λύκειο και δεν τα έμαθαν, ούτε στο Λύκειο θα τα μάθουν. Ας επιτραπεί στο Λύκειο η χρήση υπολογιστή τσέπης για να μάθουν καλύτερα τουλάχιστον αυτά που έχουν να μάθουν στο Λύκειο. Στις Ευρωπαϊκές χώρες επιτρέπεται η χρήση υπολογιστή τσέπης. Γιατί στην Ελλάδα να μην αντιμετωπίζουμε πιο ώριμα τους μαθητές μας ;
Η φυσική και η χημεία είναι πειραματικές επιστήμες και στο θέμα των πειραμάτων είμαστε πολύ πίσω από τα υπόλοιπα Ευρωπαϊκά σχολεία, ίσως γιατί από παλιά είχαμε πάρει με άλλη φιλοσοφία τα μαθήματα αυτά. Δεν μπορούμε όμως να δουλεύουμε πειραματικά αν δε χρησιμοποιούμε υπολογιστή τσέπης, γιατί στα πειράματα οι αριθμοί είναι τυχαίοι και όχι καλοφτιαγμένοι όπως κάνουμε τώρα στην τάξη. Μας λένε συνέχεια στα σεμινάρια και αλλού, να χρησιμοποιείτε στη διδασκαλία τις νέες τεχνολογίες, αξιοποιείστε το εκπαιδευτικό λογισμικό, κάντε το μάθημα μοντέρνο κλπ και δεν επιτρέπουμε στους μαθητές να χρησιμοποιούν επιστημονικό κομπιουτεράκι ;
Στους πανελλήνιους διαγωνισμούς φυσικής και χημείας, όπως και στους παγκόσμιους επιτρέπεται η χρήση υπολογιστή τσέπης. Είναι γνωστό ότι η απόδοση των μαθητών μας είναι χαμηλή στα μαθήματα αυτά. Πότε πήραμε ένα μετάλλιο σε Ολυμπιάδες φυσικής ή χημείας ; Γιατί να μην εξασκούμε τους μαθητές μας στη χρησιμοποίηση των υπολογιστών τσέπης και στα σχολεία και τους αφήνουμε να δουν επιστημονικό κομπιουτεράκι για πρώτη φορά σ’ αυτούς τους διαγωνισμούς ;
Παρακαλώ όσους έχουν κάποια επιρροή στις αποφάσεις της Ελληνικής Πολιτείας π.χ. οι βουλευτές, να παρέμβουν για να γίνει αυτή η τόσο εύκολη αλλαγή στο Λύκειο, γιατί θα βοηθήσει να ανεβεί η απόδοση των ελληνόπουλων στα θετικά μαθήματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: