Μια Φυσικός διάβασε στην εφημερίδα το άρθρο μου για τη θεωρία του Δαρβίνου και μου έγραψε με ευγενικό τρόπο τις διαφωνίες της. Επειδή και άλλοι έχουν παρόμοιες διαφωνίες προτίμησα, αν και έχω τη διεύθυνσή της, να της απαντήσω δημόσια.
1. Διαβάζω και στις εφημερίδες πολλοί να αναφέρονται σε θρησκείες και εννοούν μια από τις θρησκείες και την Ορθοδοξία. Αυτό δείχνει άγνοια της Ορθοδοξίας. Για να θυμηθούμε τα λόγια του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού « μόνο η Ορθόδοξη Πίστη είναι αληθινή, όλες οι άλλες είναι ψεύτικες». Ειδικά εμείς οι Έλληνες δεν απορούμε, αν ήταν όλες το ίδιο, γιατί τόσες χιλιάδες προγόνων μας στην Τουρκοκρατία, προτίμησαν να υποστούν φρικτά βασανιστήρια και οδυνηρό θάνατο και δε γινόντουσαν μουσουλμάνοι να γλιτώσουν ; Διαβάστε το βιβλίο του αμερικανού σκηνοθέτη Frank Schaeffer « χορεύοντας μόνος : αναζητώντας την Ορθόδοξη Πίστη στον αιώνα των ψεύτικων θρησκειών».
2. Νομίζουν πολλοί ότι η θρησκεία ασχολείται με μεταφυσικά θέματα, η επιστήμη δεν ασχολείται με αυτά, οπότε δεν τίθεται οποιοδήποτε θέμα σύγκρουσης. Το κακό με πολλούς επιστήμονες είναι ότι έχουν ασαφή ιδέα περί του Θεού. Φαντάζονται ότι ο Θεός είναι απρόσιτος, μακριά από τους ανθρώπους. Ο Χριστός μας όμως λέει στο Ευαγγέλιο «ότι τον ήλιον αυτού ανατέλλει επί πονηρούς και αγαθούς και βρέχει επί δικαίους και αδίκους» και ο Απόστολος Παύλος μιλώντας στους Αθηναίους στον Άρειο Πάγο τους είπε «εν αυτώ ζώμεν και κινούμεθα και εσμέν». Ζούμε λοιπόν μέσα στον Θεό και δε θα Τον συναντήσει η επιστήμη που ψάχνει την αλήθεια ;
3. Νομίζω ότι η σοβαρή επιστημονική άποψη για τη θεωρία του Δαρβίνου είναι ότι υπάρχουν ενδείξεις ότι πιθανόν να είναι σωστή. Γιατί τότε οι υποστηρικτές της γράφουν στα βιβλία τους και μάλιστα στα σχολικά ότι «αποδείχθηκε», «δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι είναι σωστή» που είναι ψέματα ; Στη Φυσική δεν ξέρουμε τι είναι μάζα, τι είναι ύλη, τι είναι χρόνος, τι είναι δύναμη, τι είναι ενέργεια κλπ και πάνω σ’ αυτά οικοδομήσαμε τις επιστήμες. Πέστε μου για ποιο πράγμα στη Φυσική μπορείτε να πείτε ότι δεν έχουμε καμία αμφιβολία ; Παρακολούθησα το Σεπτέμβριο ένα συνέδριο στο ΑΠΘ πάνω στη Διδακτική της Φυσικής και μερικοί εισηγητές επεσήμαναν ότι στα σχολεία με τις πολλές «σιγουριές» μας, απλά σκοτώνουμε την επιστήμη.
4. Πως θα διδάξω στο σχολείο τη θεωρία του Δαρβίνου ; Το ερώτημα είναι γενικότερο γιατί είναι γνωστό ότι τα σχολικά βιβλία έχουν δυστυχώς αρκετά επιστημονικά λάθη. Νομίζω ότι το λέει και η Παιδαγωγική, ότι ο Δάσκαλος είναι πάνω από τα βιβλία και έχει τελικά την ευθύνη για το τι θα μάθουν οι μαθητές, εννοείται με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα. Αν μάθω στους μαθητές μου επιστημονικά λάθη, τι θα λέω στη συνείδησή μου που θα με κατηγορεί, τι να έκαμνα αφού έτσι έγραφαν τα σχολικά βιβλία ;
5. Φυσικά και οτιδήποτε λέει η επιστήμη μπορεί να συμφωνεί ή όχι με την Ορθόδοξη Πίστη μας. Όταν η σύγχρονη Φυσική λέει ότι αν δεν υπάρχει ύλη δε χρειάζεται ούτε ο χώρος ούτε ο χρόνος, δε συμφωνεί με την Πίστη μας που διδάσκει ότι στην αιωνιότητα που δε θα υπάρχει αυτή η φθαρτή ύλη που ξέρουμε, δε θα υπάρχει ούτε χώρος και χρόνος ; Τον 19ο αιώνα η επιστήμη είχε τη γνώμη ότι το Σύμπαν είναι άπειρο και αιώνιο και είχαν τις χαρές τους οι άθεοι και με το δίκιο τους γιατί αυτό έδειχνε ότι η πίστη μας στον άπειρο και αιώνιο Θεό είναι λάθος. Κατάλαβε όμως αργότερα το λάθος η επιστήμη και δέχθηκε ότι το Σύμπαν ούτε άπειρο είναι ούτε αιώνιο. Οι Έλληνες επιστήμονες να μην επηρεαζόμαστε από τους ξένους επιστήμονες και καλουπώνουμε το μυαλό μας, γιατί οι Έλληνες πάντα είχαν μια ελευθερία πνεύματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου