Χριστός Ανέστη !
Στην προ κορονοϊού εποχή πήγαινα κάθε χρόνο την Α΄ και Β΄ τάξη του Λυκείου διδακτική επίσκεψη, στο πλαίσιο των μαθημάτων των φυσικών επιστημών, στο κέντρο διάδοσης επιστημών «Νόησις» στην Θεσσαλονίκη κοινώς Πλανητάριο και μετά φυσικά πηγαίναμε για αναψυχή και φαγητό στο «Κόσμος» που είναι δίπλα. Κάθε φορά περνούσα από το Public και ξεφύλλιζα βιβλία. Έτσι μια φορά έπεσε το μάτι μου σε ένα βιβλίο που αφορούσε την ζωή του διάσημου φυσικού και νομπελίστα (1965) R. Feynman. Θαύμαζα τον Feynman για τον χιουμοριστικό τρόπο που έκαμνε τα μαθήματά του και για το επιστημονικό του έργο και κάποιες φορές στο μάθημα αναφερόμουν σ’ αυτόν.
Διαβάζοντας το βιβλίο έπεσα από τα σύννεφα. Αυτός ο τόσο διάσημος φυσικός σύχναζε στα μπαράκια, κερνούσε ποτά σε κοπελίτσες με αντάλλαγμα να κάνουν σεξ μαζί του. Και κάποιες φορές γινόταν έξω φρενών με κάποιες κοπελίτσες που ενώ αυτός τις κέρασε ποτά, αυτές έκαμναν σεξ με άλλους.
Αυτόν λοιπόν που εκλιπαρούσε και ξεγελούσε τις κοπελίτσες για σεξ, τον ρωτούσαν στις διαλέξεις του αν πιστεύει στον Θεό. Μήπως ήξεραν κι αυτοί που τον ρωτούσαν, για ποιον Θεό τον ρωτούσαν ; Τι ταλαίπωροι που είμαστε οι άνθρωποι ! Νομίζουμε ότι ένας που γνωρίζει κβαντική φυσική, ηλεκτροδυναμική κλπ γνωρίζει και τον Θεό.
Παρόμοια κρεμόντουσαν οι άνθρωποι από το στόμα του άλλου διάσημου φυσικού S. Hauking. Και περισσότερο τον ρωτούσαν αν υπάρχει Θεός, αν πιστεύει στον Θεό ή αν ο άνθρωπος εξελίχθηκε από κάποιο πιθηκοειδές και άλλες άσχετες ερωτήσεις ,παρά για τις μαύρες τρύπες, για το σύμπαν, για τον χρόνο, που ήταν και η ειδικότητά του ! Το βιβλίο του «το χρονικό του χρόνου» το έχω διαβάσει, είναι εξαιρετικό, αλλά ξαναλέω μην παίρνετε τοις μετρητοίς ότι λέει ο οποιοσδήποτε επιστήμονας, όσο κορυφή και να είναι, γιατί στις φυσικές επιστήμες για τίποτα δεν είμαστε απόλυτα σίγουροι ότι είναι οπωσδήποτε σωστό.
«Εν σώματι φιληδόνω η γνώσις του Θεού ουκ οικοί» λέει ο σοφός ασκητής άγιος Ισαάκ ο Σύρος. Δηλαδή σε σώμα που κυλιέται στις ηδονές δεν μπορεί να κατοικήσει η γνώση του Θεού. Και μην φαντάζεστε μόνο το σεξ, υπάρχουν κι άλλες ηδονές του σώματος. Για να θυμίσω, σαν ακραίο παράδειγμα, τους Ρωμαίους άρχοντες που αφού έτρωγαν μέχρι σκασμού, προκαλούσαν εμετό για να έχουν ξανά την ευχαρίστηση να φάνε.
Τι μυστήριοι που είμαστε οι άνθρωποι ! Κάμνουμε σε άσχετους ανθρώπους ερωτήσεις που δεν γνωρίζουν την απάντηση και θεωρούμε αλάθητο ότι και να μας πουν, επειδή είναι κορυφές σε κάποιο τομέα της επιστήμης. Ενώ αλλού που πρέπει να ανοίξουμε το στόμα μας και να μιλήσουμε, το κρατάμε κλειστό.
Σε μια ομιλία της η κ. Αρβελέρ αποκάλεσε τους ορθόδοξους χριστιανούς «εικονόδουλους». Και δεν σηκώθηκε κανείς από το ακροατήριο να της πει «να με συγχωρείτε αλλά κάμνετε λάθος, οι ορθόδοξοι χριστιανοί είμαστε εικονόφιλοι, όχι εικονόδουλοι». Και υπήρχαν στο ακροατήριο δεσποτάδες, παπάδες, θεολόγοι …
Αλλά τι λέω ; Εδώ στο σχολείο μου ενώπιον όλων των καθηγητών ένας συνάδελφος που μόλις είχε γλυτώσει μαζί με άλλους 40 καθηγητές από την δίωξη που τους είχε ασκήσει ένας Διευθυντής και χρειάστηκε να απευθυνθούν σε μεγαλοδικηγόρους και να πληρώσουν ένα σωρό λεφτά για να γλυτώσουν, μας δήλωσε ότι μ’ αυτήν την δικαστική περιπέτεια έδωσαν στους μαθητές μαθήματα δημοκρατίας, και δεν άνοιξε κανείς από όλους μας το στόμα του να του πει «τι λες συνάδελφε, την δουλειά σας αγωνιστήκατε να μην χάσετε γι’ αυτό πήγατε σε μεγαλοδικηγόρους, και όχι δώσατε μαθήματα δημοκρατίας στους μαθητές !».
Νομίζω ότι κάμνουμε το λάθος και ζητάμε απαντήσεις σε όλα τα θέματα από αυτούς που είναι κορυφές σε κάποιο τομέα της επιστήμης, επειδή νομίζουμε ότι ο άνθρωπος σκέφτεται με το μυαλό. Και στο μυαλό είναι που μας στήνει τις μεγάλες παγίδες ο Διάβολος. Μια φορά πήγε στον άγιο των ημερών μας Πορφύριο ένας νεαρός γιατρός και μόλις τον είδε του λέει ο άγιος : «ευλογημένε τι κάθεσαι και σκέφτεσαι, και σκέφτεσαι, και σκέφτεσαι … άσχημο κλοιό σου κάμνει ο Σατανάς, τρέξε στον Χριστό να σωθείς». Και μένα με είχε πιασμένο σ’ αυτή την παγίδα πολλά χρόνια.
Ο π. Νικόλαος Λουδοβίκος όμως στην ομιλία του «Ναρκισσισμός χωρίς ηδονή και σχέσεις χωρίς νόημα» αναφέρει
ως ψυχολόγος με ειδίκευση στην ψυχανάλυση, ότι ο άνθρωπος σκέπτεται (αν
σκέπτεται) με το σώμα του. Και βλέπετε ότι ο π. Νικόλαος από την ψυχολογία λέει
περίπου αυτό που κατάλαβε ο άγιος Ισαάκ ο Σύρος από τα αναρίθμητα τραύματα που
δέχθηκε (όπως ομολογεί ο ίδιος) κατά την άσκησή του στην έρημο : «Εν σώματι φιληδόνω η γνώσις του Θεού
ουκ οικοί».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου