ximikos

Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2010

« ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ ΚΑΙ Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΜΑΣ» του Γέροντος Βασιλείου, Προηγουμένου της Ιεράς Μονής Ιβήρων

11ο μέρος

Με όλη του τη ζωή τους λέει :«Μη φοβάστε καθόλου. Είμαι μαζί σας. Είμαι ελάχιστος και αδύνατος. Δεν είμαι ικανός, όχι να σας διδάξω, αλλά ούτε να φιλήσω τα ποδάρια σας. Είστε βαφτισμένοι, μυρωμένοι, και ο καθένας σας είναι μεγαλύτερος απ’ όλο τον κόσμο.

Και εγώ σας μιλώ σαν αδελφός, όχι σαν δάσκαλος. Η δουλειά η εδική μου είναι εδική σας, είναι της πίστεώς μας, του Γένους μας. Δεν ζητώ χρήματα, κουρνιαχτό και αράχνη. Με λέγει ο Χριστός, να ζητήσεις ένα πράγμα όπου είναι τιμιώτερο απ’ όλο τον κόσμο: να ζητήσεις τους αδελφούς σου και τες αδελφές σου, να δεθείτε με την αγάπη, να σας βάλω στον Παράδεισο, να χαίρεσθε πάντοτε.
Δεν έχω δικιά μου σακούλα, κασέλα, σπίτι. Ένα ράσο έχω. Και το σκαμνί όπου έχω δεν είναι εδικό μου, δια λόγου σας το έχω. Είναι ο τάφος μου, και εγώ είμαι μέσα ο νεκρός όπου σας ομιλώ. Ετούτος ο τάφος έχει την εξουσία να διδάξει όλο τον κόσμο. Ο νεκρός εαυτός μου σας λέει την αλήθεια. Αν κατέβαινε ο Θεός, θα σας έλεγε τα ίδια.
Μη φοβάστε κανένα. Δώστε ότι σας ζητούν. Δώστε χαράτσια, χρήματα, πράγματα. Και το κορμί σας ας το καύσουν, ας το τηγανίσουν. Δεν θα δώσετε μόνο την ψυχή σας και τον Χριστό. Απ’ εκεί θα βγουν όλα. Και ανοίξτε σχολεία ελληνικά. Να βάλετε όλοι σας, για να σπουδάζουν όλα τα παιδιά, χωρίς να πληρώνουν. Να μάθουν τα παιδιά την ελληνική γλώσσα, για να ξεσκεπάσουν όλα τα μυστήρια της ζωής και της Εκκλησίας μας, που είναι εκεί κρυμμένα.
Από το σχολείο μαθαίνουμε το κατά δύναμιν τι είναι Θεός, τι είναι αγία Τριάς, τι είναι άγγελοι, αρχάγγελοι, τι είναι δαίμονες, τι είναι Παράδεισος, τι είναι κόλασις, τι είναι αμαρτία, αρετή. Από το σχολείο μαθαίνουμε τι είναι αγία Κοινωνία, τι είναι Βάπτισμα, τι είναι το άγιο Ευχέλαιο, ο τίμιος γάμος, τι είναι ψυχή, τι είναι κορμί … το σχολείο ανοίγει τες εκκλησίες, το σχολείο ανοίγει τα μοναστήρια. Αν δεν ήτανε σχολεία, που ήθελα εγώ να μάθω να σας διδάσκω ;».
Είναι αυθεντία και όντως δάσκαλος ανθρώπων. Γι’ αυτό, δεν έρχεται σαν αυθεντία και δάσκαλος, αλλά σαν μικρός και μαθητής. Δίνει συμβουλές και ζητά συμβουλές. Δίνει ευλογία (παρακαλεί τον Θεό να ευλογήσει τη ζωή του κόσμου όλου) και ζητά την ευλογία όλων των πιστών. Υψώνει τον κατατρεγμένο, τον εξουθενημένο, στη θέση του δασκάλου, αυτού που έχει αξία, που δίνει συμβουλές, που λέει τη γνώμη του και δίνει ευλογία. Έτσι, υψώνει τον άνθρωπο• από ραγιά τον κάνει αφέντη, κύριο, άρχοντα του πνεύματος.
Είναι ταπεινός. Βάζει τον εαυτό του κάτω απ’ όλους. Δεν θεωρεί τον εαυτό του άξιο να συμβουλεύσει κανένα σαν δάσκαλος. Και ταυτοχρόνως, έχει τη δύναμη να πει ότι δεν πρέπει να περιμένουν κανένα προφήτη Ηλία, γιατί αν θα ερχόταν εν σαρκί, θα έκαιγε την γη εντελώς: «Ο Πανάγαθος Θεός δια την ευσπλαχνία του μου εχάρισε (τον ζήλο και τη διδασκαλία του Προφήτου) και μη καρτερείτε άλλον Ηλίαν να σας διδάξει».
Ξέρει να μιλά, να σέβεται τον άλλο, να διοργανώνει. Να πολιτεύεται με διάκριση. Να αντιμετωπίζει τα αναπάντεχα σαν γνωστά. Είναι προοδευτικός και συνεσταλμένος. Εξουθενωμένος και αγέρωχος. Συντετριμμένος και ηγεμονικός. Και όλα αυτά για το καλό του άλλου.
Είναι αληθινός επαναστάτης, ανανεωτής των πάντων. Κρίνει τον πλούσιο που δεν δίνει στον φτωχό. Διοργανώνει δωρεάν παιδεία.(Σχόλιο: Σήμερα στην ελεύθερη Ελλάδα μας μόνο στα λόγια έχουμε δωρεάν παιδεία, αφού οι γονείς πληρώνουν τόσα λεφτά σε φροντιστήρια. Και αυτό γιατί οι πολιτικοί μας δεν είχαν την τόλμη, την προοδευτικότητα και την αγάπη προς τους ανθρώπους που είχε ο Άγιος Κοσμάς). Σέβεται τη γυναίκα. Βλέπει ότι την καταπιέζουν. Φανερώνεται πραγματικός υπερασπιστής της. Ρίχνει όλους στο φιλότιμο.



( Συνεχίζεται …)

Δεν υπάρχουν σχόλια: